Πρώτα απ’ όλα ας εξηγήσουμε τι εννοούμε όταν ζητάμε να αποδίδει μια ιστοσελίδα. Είναι προφανές ότι ένα site δημιουργείται ως μέσο προβολής κάποιας δραστηριότητας. Μπορεί να είναι ενημερωτικό ή να παρουσιάζει και να προβάλει τις δραστηριότητες ενός φορέα ή τις υπηρεσίες και τα έργα μιας εταιρίας ή ενός ελεύθερου επαγγελματία ή τα προϊόντα μιας βιοτεχνίας ή βιομηχανίας ή τις απόψεις ενός ατόμου ή μιας ομάδας ατόμων.

Για όποιο σκοπό όμως και αν δημιουργήθηκε η ιστοσελίδα για να επιτυγχάνει τους σκοπούς του ιδιοκτήτη της, θα πρέπει:

  • Να την βρίσκουν οι χρήστες του διαδικτύου που δεν την γνωρίζουν αλλά αναζητούν πληροφορίες ή υπηρεσίες ή προϊόντα που εμπεριέχει.
  • Να είναι ελκυστική και να εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά, ικανοποιώντας τον επισκέπτη για να συνεχίσει την πλοήγησή του.
  • Να ανοίγει γρήγορα.
  • Να είναι εύχρηστη και λειτουργική τόσο για τους επισκέπτες της όσο και για τους διαχειριστές της.
  • Να έχει πλούσιο, καλογραμμένο, σαφές, πρωτότυπο περιεχόμενο.
  • Να εμπλουτίζεται συχνά το περιεχόμενό της.
  • Να πείθει τους επισκέπτες της.

Φυσικά κάθε χρήστης του διαδικτύου αντιλαμβάνεται, χωρίς να χρειάζεται να είναι ειδικός τους SEO marketing, ότι καμία ιστοσελίδα δεν είναι δυνατόν να αποδώσει αν δεν κριθεί θετικά από την Google ώστε να μπορεί να εμφανιστεί ψηλά στις μηχανές αναζήτησης σε συνδυασμό βέβαια με σωστές εργασίες SEO και αντίστοιχο πλούσιο περιεχόμενο.

Ας δούμε όμως τι χαρακτηρίζει η Google ως ποιοτικό site

Οι συνεχείς ανανεώσεις του αλγορίθμου της Google δεν έχουν στόχο να μπερδέψουν τους επαγγελματίες developers αλλά να βοηθήσουν τους χρήστες να βρίσκουν πιο εύκολα ιστοσελίδες υψηλής ποιότητας με βάση την μικροφράση την οποία κάθε φορά αναζητούν.

Τι κάνει δηλαδή η Google; Ανεβάζει ψηλά τις σελίδες των ιστοσελίδων που θεωρεί ως ποιοτικότερες για αυτό που αναζητά ο χρήστης και αντιστοίχως ρίχνει στην κατάταξη τις σελίδες ιστοσελίδων που αξιολογεί ως λιγότερης αξίας.

Η ίδια η Google προτρέπει:

  1. Όλες οι σελίδες μιας ιστοσελίδας θα πρέπει να έχουν καταχωρηθεί στο ευρετήριο της Google. Ιδανικά, θα πρέπει να υπάρχει μία σταδιακή άνοδος στον αριθμό των καταχωρημένων σελίδων καθώς μεγαλώνει – και πρέπει αν εμπλουτίζεται με νέο περιεχόμενο και να μεγαλώνει – η ιστοσελίδα.
  2. Το περιεχόμενο μια ιστοσελίδας θα πρέπει να είναι δομημένο με σαφείς κατηγορίες – υποκατηγορίες, όπου είναι αναγκαίο.
  3. Ο κώδικας της ιστοσελίδας θα πρέπει να είναι καθαρογραμμένος και σωστά δομημένος.
  4. Η ιστοσελίδα θα πρέπει να διαθέτει πλούσιο, καλογραμμένο, σωστά δομημένο και πρωτότυπο περιεχόμενο.
  5. Η ιστοσελίδα και κάθε σελίδα της θα πρέπει να διαθέτει ποιοτικά Title και Description.
  6. Η ιστοσελίδα και κάθε σελίδα της θα πρέπει να διαθέτει ποιοτικά, σαφή και κατανοητά meta tags.
  7. Να γίνεται χρήση απλοποιημένων URL με χρήση λέξεων.
  8. Να είναι καλή η ταχύτητα απόκρισης της ιστοσελίδας και σε web και σε Mobile περιβάλλον.
  9. Εάν ένα μεγάλο άρθρο το έχουμε σπάσει σε μικρότερα άρθρα, θα πρέπει αυτά να συνδέονται μεταξύ τους, δηλώνοντας το επόμενο και προηγούμενο μέρος σε κάθε σελίδα ξεχωριστά.
  10. Κάθε σελίδα πρέπει να έχει μία άλλη σελίδα που να κάνει link προς αυτή.
  11. Το σημαντικό περιεχόμενο της ιστοσελίδας πρέπει να εμφανίζεται από προεπιλογή και να μην είναι κρυμμένο πίσω από Tabs.
  12. Να υπάρχει κείμενο αντί για εικόνες ή κείμενο και εικόνες. Αν σε κάποιο σημείο πρέπει να χρησιμοποιηθεί εικόνα αντί για κείμενο τουλάχιστον θα πρέπει να υπάρχει το κατάλληλο Alt στην εικόνα που να περιγράφει το περιεχόμενο της.
  13. Να είναι σωστή η εμφάνιση σε όλους τους περιηγητές.
  14. Να διαθέτει η ιστοσελίδα SSL.
  15. Να είναι Mobile friendly και να έχει ελεγμένα σωστή και λειτουργική εμφάνιση και σε web και σε mobile περιβάλλον.
  16. Να μην υπάρχει διπλότυπο περιεχόμενο ή περιεχόμενο – πιστή αντιγραφή από άλλες ιστοσελίδες.
Πάντα εξηγούμε στους πελάτες μας ότι εάν υλοποιηθούν τα παραπάνω δεν είναι δυνατόν να μην κριθεί θετικά η ιστοσελίδα τους από την Google και κατά συνέπεια να μην αποδώσει.

Προσοχή όμως: άλλο να το συζητάμε και άλλο να υλοποιείται. Η ιστοσελίδα χρειάζεται συνεχή φροντίδα και σωστό εμπλουτισμό περιεχομένου από τους διαχειριστές της. Δεν αρκεί μόνο να κατασκευαστεί σωστά, αφού δεν αξιολογείται από την ρομποτική μηχανή της Google μία φορά αλλά καθημερινά.

 

Πηγή: iservices.gr